Google Plus

Google Plus

Als ondernemer kan je het er maar druk mee hebben en er ‘niks’ aan doen is ook geen optie meer. Ik heb het dan natuurlijk over het internet. Het runnen van een eigen bedrijf vergt uiteraard al genoeg tijd, maar het bijhouden van je website op internet gaat ook steeds meer tijd kosten. Hoger in Google komen (SEO), een Google AdWords campagne bijhouden (SEA), linkbuilding en ‘last but not least’ Social Media. Vooral het laatste onderdeel kost ondernemers steeds meer tijd. Twitter, Facebook, Hyves, Linkedin en sinds kort dus ook Google Plus. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het enthousiasme voor dit nieuwe sociale netwerk nog minimaal is.

Wat is er nieuw aan Google Plus?

Eigenlijk helemaal niets. Een bedrijf kan er berichten plaatsen, foto’s en video’s opzetten en natuurlijk weer heel veel vrienden verzamelen. Binnen Google Plus zijn deze vrienden te verdelen over ‘kringen’. Uiteraard kent dit sociale netwerk ook een ‘like knop’, beter bekend als de ‘+1 knop’.

Waarom heeft de komst van Google Plus dan zoveel stof doen opwaaien?

Het bijhouden van een Google Plus profiel kan enorme gevolgen hebben voor de vindbaarheid van een bedrijf op internet. Beschik je alleen over een Facebook en/of Twitter profiel en wil je op een bepaald zoekwoord goed gevonden worden? Dan is de kans groot dat een concurrent met alleen een Google Plus profiel voorrang krijgt. Is dat eerlijk? Het is Google.

Meedoen of weerstand bieden?

Er klinkt inmiddels steeds meer weerstand tegen het machtige Google. Desondanks zijn ondernemers die Google Plus nu bewust links laten liggen, niet goed bezig. De zoekmachine heeft in Nederland nog steeds een marktaandeel van ruim 90% en is grotendeels gratis. Denk je eens in. Een gratis online media kanaal met een bereik van miljoenen mensen onbenut laten…

Bovendien zijn nieuwkomers bij Google voortaan verplicht om een Google Plus account aan te maken bij het aanmaken van hun reguliere Google account.

Ik raad ondernemers aan zich toch even te verdiepen in Google Plus en een profiel aan te maken. Plaats eens per twee weken of zelfs één keer per week een bericht. Hiermee behoudt je de kracht van je website op internet.

Wil je meer weten over Google Plus of online ondernemen? Voeg dan DutchContent toe op Google Plus.